Dolenjska je dobila svojo kulinarično piramido in zemljevid

Dolenjska je dobila svojo kulinarično piramido in zemljevid

V okviru projekta »Razvoj in promocija kolektivne blagovne znamke in vzpostavitev mreže lokalnih ponudnikov«, ki ga vodi Zavod za trajnostni razvoj Temeniške in Mirnske doline, je nastala prva kulinarična piramida in zemljevid gastronomske dediščine Dolenjske. 

Kulinarična piramida prikazuje dolenjsko prehransko dediščino po mikroregijah Dolenjske. Podnožje piramide predstavlja »gastronomsko banko« območja, srednji del jo vsebinsko ureja, vrh piramide pa predstavlja reprezentativni del oziroma najbolj prepoznane jedi in pijače celotne pokrajine. Na vrhu kulinarične piramide Dolenjske so štiri jedi: češpljeva kaša, matevž z zeljem ali repo, pečena svinjska rebrca (tudi kuhana), različni štruklji in tri mednarodno zaščitene pijače: cviček, kostelska rakija in dolenjski sadjevec.

Kulinarični zemljevid predstavlja gastronomsko dediščino Dolenjske po posameznih mikroregijah s tistimi jedmi oz. pijačami, ki so na nekem delu pokrajine najbolj skoncentrirane: npr: matevž, štruklji, žlinkrofi, potancelj, poprtnik, ajdovi želodci, repa s fižolom ribnčanom, kostelski čušpajs, kočevski gozdni med, cviček, pleterska hruška idr. Zemljevid prinaša tudi najkvalitetnejše ponudnike navedenih jedi in pijač iz celotne Dolenjske.

Pri izdelavi obeh dokumentov je sodeloval prof. Bogataj, ki opozarja, da moramo biti posebej skrbni pri prevodu imen naših jedi ali pijač v tuje jezike. Priporoča, da nekaterim našim jedem in pijačam ohranimo originalno, slovensko oziroma dolenjsko ime. »Nenazadnje so tujci ponosni, ko znajo izreči ime kakšne od jedi ali pijače - po slovensko, za nas pa to pomeni dodatno prepoznavnost«, je povedal  prof. Bogataj.

Dobrote Dolenjske so kolektivna blagovna znamka (KBZ), ki danes združuje več kot 400 visokokakovostnih kulinaričnih in rokodelskih izdelkov več kot 70 različnih ponudnikov z območja celotne Dolenjske.


Prispevek VAŠ kanal: POVEZAVA


 


 


Nazaj na: Izvajanje projektov